خواص پنیرک

پنیرک یک درمان گیاهی برای زخم ها

به علت داشتن عوامل قابض، باکتریایی و خواص ضد التهابی اش، این گیاه می تواند به صورت موضعی به عنوان یک درمان گیاهی برای زخم ها، کورک ها، جوش ها، نیش حشرات، خارش پوست، اگزما، آکنه و تورم مفید باشد.


پنیرک های معمول، کاربردهای سلامتی مشابه زیادی با مارشملو دارد.

پنیرک برای درمان بیماری های تنفسی 

پنیرک معمول یک گیاه محبوب برای درمان بیماری های تنفسی است و به آن کمک می کند، چون خواص درمانی دارد که می تواند به مشکلات مخاط دستگاه تنفسی فوقانی کمک کند. این گیاه حاوی مقدار زیادی از مواد مخاطی است که بافت ملتهب را با یک لایه محافظ پوشش می دهد.


گیاه پنیرک برای درمان سرفه

چای تهیه شده از برگ ها یا گل های این گیاه می تواند برای درمان سرفه، زکام و خشن شدن صدا به کار رود. گل ها و برگ ها باید قبل از استفاده، به مدت چند ساعت در آب ولرم خیس بخورند.

برای حفظ خواص پزشکی این گیاه، نباید جوشانده شوند. امروزه، گل ها و عصاره خشک شده در بسیاری از مخلوط های چای تجاری و داروهای ضد درمانی مورد استفاده قرار می گیرند که برای تسکین سرفه در نظر گرفته شده است.


 گیاه پنیرک

درمان سرفه با گیاه پنیرک

چای گیاه پنیرک برای مادران شیرده 

گفته می شود که چای از این گیاه به مادران شیرده کمک می کند تا شیر بیشتری تولید کنند. مالوا سیلوستریس نیز از آن به عنوان یک منبع غذا استفاده می کند.


دانه های آن شبیه به فندق های جوان هستند و می توانند در سالاد سبز همراه با برگ ها و گل ها قرار بگیرند. استفاده از پنیرک در آشپزخانه عمدتاً فراموش شده است، اما قطعاً سزاوار بازگشت مجدد است.


تاثیر پنیرک بر روی دستگاه ادراری و تناسلی

دمنوش گل پنیرک دارای ویتامین وB وC فراوان می باشد ، مقوی رحم و ادرار آور است و برای درمان بیماری های کلیه ومثانه مانند سوزش مجاری ادراری و عفونت مثانه بسیارمفید و موثر است.

تاثیر پنیرک بر روی غدد

دمنوش پنیرک برای درمان یرقان و سلامت کبد و پاک کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار مفید است.